понеделник, 21 май 2012 г.

Здравейте!
Казвам се Михаел Герон и това е моя блог. В този блог ще говоря за себе си, семейството ми как юдаизмът намира част в ежедневието ни. Днес ще акцентирам върху дядо ми Нисим Коен.
Моят еврейски произход произхожда и от майка ми и от баща ми, нещо което е рядкост в повечето еврейски деца в България. Майка ми произхожда от семейство Коен. Отгледана от баба ми София и дядо ми Нисим заедно с моята леля Рина. Нисим Коен (роден през 1924) е учил в тогаващното еврейско училище (сегашното 30 СОУ) до седми клас. Започнал е да работи във фабрика за посуда и като търговски работник. Още от малък е бил член на Ашомер Ацаир, това е една ционистическа организация имаща за цел да изпрати евреите в Израел. По време на Втората световна война е бил изселен в Дупница и малко по-късно е участвал като войник. След войната започва работа в стъкларска фабрика, а няколко години по-късно и като чиновник. За последно работил като учител по аналитична химия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар